Week 3 en 4 Times flies, when you are having fun - Reisverslag uit Albion, Verenigde Staten van Stefan Biemans - WaarBenJij.nu Week 3 en 4 Times flies, when you are having fun - Reisverslag uit Albion, Verenigde Staten van Stefan Biemans - WaarBenJij.nu

Week 3 en 4 Times flies, when you are having fun

Door: Stefan Biemans

Blijf op de hoogte en volg Stefan

09 Maart 2014 | Verenigde Staten, Albion

Zooww daar zijn we dan weer met het volgende verhaal. Iedereen bedankt voor alle leuke reacties die ik krijg over mijn verhalen. Ik hoorde dat jullie weer te wachten zaten op een volgende verhaal. Nu valt het niet altijd mee om een heel verhaal te schrijven, maar ik heb weer even de tijd gevonden om jullie toch wat te laten weten. Zoals jullie waarschijnlijk weten zijn er inmiddels alweer 4 weken voorbij. En zoals ze dat dan altijd zo mooi zeggen “Times flies, when you are having fun.

Twee weken terug zijn we een dag naar de botanische tuinen in Buffalo geweest. Samen met nog 3 andere stagiaires. We moeten immers toch ook wat van de omgeving zien. En aangezien het weer hier niet altijd meezit, koud en vaak wat wind, was een bezoek aan de botanische tuinen niet verkeerd. Toevallig stond dat weekend de botanische tuinen in het teken van de orchideeën. Hier hebben we toch enkele uurtjes ons eigen kunnen vermaken. Na het bezoek aan de botanische tuinen zijn we nog naar downtown buffalo geweest, maar omdat het zo koud was hebben we er maar een kort tripje van gemaakt.

De afgelopen 2 weken heb ik op het bedrijf van allerlei klusjes gekregen die mijn begeleider uitgezocht wil hebben. Dit was voornamelijk de temperatuursverschillen in de kas en de ventilatoren onder de goot. Hier heb ik toch weer wat dagen mee vol kunnen maken. En ook weer wat van opgestoken, waar het natuurlijk om gaat. Volgende week ga ik een begin maken met de kostprijsberekening omdat dan waarschijnlijk alle gegevens die ik daar voor nodig heb aanwezig zijn. Verder doen we iedere donderdag ochtend de gewaswerkzaamheden onder de belichting. Draaien, dieven en trossnoeien. Op donderdagmiddag mogen we altijd de biologische bestrijding uithangen. En dan op vrijdag zijn we de hele ochtend bezig met het registreren van de gegevens van Rick zijn project.

De carnaval is bij jullie ook alweer achter de rug. Daar heb ik hier niet zo heel veel van me gekregen op alle foto’s en verhalen op facebook na dan. Ik kan ook niet zeggen dat ik het gemist heb. En volgens mij heeft Boekel sport 8 mij ook niet gemist. Gefeliciteerd met de 1ste plaats.
Ook blijf ik hier nog goed op de hoogte wat er in Nederland allemaal gebeurd en dergelijke. De radio die in de kas aanstaat is namelijk Sky Radio, dus toch ieder half uur nog even het nieuws meekrijgen.

Afgelopen dinsdag ben ik samen met mijn begeleider naar het bedrijf in Fillmore geweest. Het bedrijf daar is 6 hectare groot en er worden vleestomaten geteeld. Het was 1,5 uur rijden om er te komen. Wat niet erg was want nu hadden we ook even de tijd om wat te buurten enzo. Wat er normaal eigenlijk niet heel veel van komt omdat hij nogal druk is. Toch wel mooi om ook de andere locaties van het bedrijf te zien. Op de terugweg kwamen we nog langs een mooi natuurpark waar we even door heen zijn gereden om naar de grote watervallen te gaan kijken. Dat was wel mooi om het geweld van die watervallen te zien. Daar gaan we zeker nog een keer heen als het weer eens wat beter is hier.

Op dit moment is het hier nog altijd rond het vriespunt. Afgelopen donderdag was het voor eerst boven nul sinds ik hier ben. De sneeuw die blijft ook nog goed liggen. Al dooit het nu wel wat door de zon. Maar meestal valt er dan de dag erna weer een mooi pakje sneeuw bij. Verder lijkt het hier ook wel zomer net als bij jullie, zowat de hele dag door schijnt de zon alleen de temperaturen willen nog niet echt. Hopen dat het de komende weken wat beter wordt zodat we op zaterdag en zondag wat kunnen gaan bezichtigen.

Ik hoop dat ik jullie weer een beetje op de hoogte heb kunnen brengen door middel van een boeiend verhaal. Zoveel is er de afgelopen 2 weken niet gebeurd dus het viel niet mee om er iets van te maken. Reacties zijn natuurlijk altijd welkom.

Houdoe!!

  • 09 Maart 2014 - 22:21

    Christel:

    Jouw verhalen zijn altijd boeiend Stefan! Fijn dat het goed met je gaat. Ben je nog naar de sportschool geweest eigenlijk? Wie weet herkennen we je niet meer als je terug komt in april Haha. Veel plezier nog daar en liefs van ons allen!

  • 10 Maart 2014 - 12:05

    Ger-Jan En Trudy Van Den Boogaard:

    Stefan, fijn dat het allemaal goed met je gaat daar in het verre Amerika. Ook wel fijn dat je daar wat van de omgeving gaat bekijken want dat hoort er ook bij. Succes met je opdrachten voor school, en nog veel plezier daar. Groetjes van ons...

  • 10 Maart 2014 - 18:04

    Henk Van Thiel:

    Hoi Stefan,

    fijn te horen dat je het nog steeds leuk, leerzaam en boeiend vindt om in de VS te zijn. De temperaturen zijn toch nog winters, terwijl het op dit moment bij ons in Boekel al bijna 20 gr. boven nul is. Dus volop lente. Nog een leerzame tijd toegewenst en tot het volgende verslag.

    groeten, Henk van Thiel.

  • 10 Maart 2014 - 19:11

    Toon Hoevenaars:

    Hallo Stefan,

    Met belangstelling je verhaal gelezen, zo" komde nog is ergens".
    Als ik zo op de kaart van America en de plaats Albion zie, dan ben ik zeer benieuwd naar de steden in de buurt
    n.l Appleton en Somerset, ze komen me zeer bekend over, waarom zijn ze bekend ?
    Ik lees dat je het goed naar je zin hebt daar, geniet ze en tot mails.
    Toon Hoevenaars.

  • 10 Maart 2014 - 21:29

    Opa Toon En Oma Bets 10 Maart 2014 :

    hallo stefan bedankt voor je boeiend verhaal ik lees je verveeld je eigen niet zo kom je nog ergens hier is alles goed het weer is prima maar voor de tijd van het jaar te warm ik ben van morgen naar de uitvaard geweest van martijn smits dat zal je wel gehoord hebben er waren zo ongeveer 500 mensen in de kerk vreselijk om dit mee te moeten maken .stefan nog een leerzame tijd geniet er van en tot de vlogende mail groetjes van opa toon en oma bets.

  • 12 Maart 2014 - 20:00

    Opa En Oma:

    Wij hebben samen al dikwijls gekeken eindelijk weer een mooi verhaal.
    Je schrijft het valt niet mee maar wij vinden dat je woordenschat er best mag zijn.
    we merken dat je met meerdere werkzaamheden bezig bent en dat maakt het intersant.
    Mooi dat je je ogen goed de kost geeft en wat van de omgeving gaat bekijken.
    Wij wensen je veel sucses en doe de vrienden de groeten wij wachten op de volgende brief




  • 20 Maart 2014 - 14:35

    Jo Vluggen:

    Hallo Stefan.
    We hebben bijna zomer hier,verder alles oke.
    We genieten van de mooie foto's van in het bedrijf en er buiten.
    We lezen dat het goed met je gaat,en dat je veel kennis mee terug brengt.
    Groeten Jo & marij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 5178

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 26 April 2014

Stage in Amerika

Landen bezocht: