Eerste dagen - Reisverslag uit Albion, Verenigde Staten van Stefan Biemans - WaarBenJij.nu Eerste dagen - Reisverslag uit Albion, Verenigde Staten van Stefan Biemans - WaarBenJij.nu

Eerste dagen

Blijf op de hoogte en volg Stefan

11 Februari 2014 | Verenigde Staten, Albion

Zo nadat we helemaal aangepast zijn aan het klimaat en het tijdsverschil is het tijd voor het eerste reisverslag.
Afgelopen vrijdag is dan eindelijk het avontuur begonnen. 10 weken stage lopen in het verre Amerika. Vrijdag morgen in alle vroegte vertrokken naar het vliegveld in Düsseldorf om daar omstreeks 9:45 aan te vliegen. Na 9 uur vliegen aangekomen in Chicago. Het leek wel een privé vliegtuig zo weinig mensen zaten erin. Niet dat dit erg was want zo had ik meerdere stoelen tot mijn beschikking. De vlucht was mooi op tijd in Chicago zodat ik ongeveer 2 uur de tijd had om over te stappen in het volgende vliegtuig. Gelukkig was alles goed geregeld met mijn visum en was het geen probleem om toe gelaten te worden tot de Verenigde Staten, wat een opluchting. Daarna vlug door naar de vertrekhal voor de volgende vlucht. Daar aangekomen had ik nog een half uur over. Aangekomen op het vliegveld van Rochester stond Rick me al op te wachten. Rick is een klasgenoot die 5 weken geleden al vertrokken is. We lopen beide op hetzelfde bedrijf stage. Nadat ik mijn koffer van de band had gehaald zijn we direct naar het appartement gegaan waar ik de komende 10 weken verblijf. In het appartement verblijven we samen met 2 jongens uit Puerto Rico. Ofja jongens, de ene is 64 jaar oud.
’s Avonds was er meteen een afscheidsfeest van een stagiaire. Bij het stage bedrijf werken voornamelijk stagiaires die alleen komen om te werken en niet zoals wij om iets te leren. Ze komen van alle windstreken vandaan zoals Moldavië, Jamaica, China, Oekraïne en Puerto Rico. Op het afscheidsfeest meteen verschillende nieuwe mensen leren kennen. Gelukkig is hun Engels op hetzelfde niveau als dat van mij, dus communiceren was geen probleem.
Op zaterdag hebben we wat boodschappen gedaan en voor de rest niets bijzonders.
Op zondag vroeg opgestaan. Allereerst even langs het bedrijf gegaan om te zorgen dat de lampen bij de tomaten niet aan zouden gaan. Daarna samen met 3 andere stagiaires naar Buffalo gegaan om de stad te gaan bekijken. Onderweg werden de wegen alleen maar slechter en het sneeuwde nog wat, dus zijn we niet in de stad beland maar bij een groot winkelcentrum. Wel mooi om een keer te zien maar niet mijn ding.
Op maandag de eerste dag stage op het bedrijf. De stage dag begint om half 8. Om 7 uur in de morgen komt er een bus alle stagiaires ophalen. In totaal zo’n 30 personen. Het bedrijf heeft enkele huizen in het dorp staan waar alle stagiaires verblijven. Voelde me net een pool in een polenbusje. Aangekomen op het bedrijf naar de proef wezen kijken met de verlichting en maar meteen begonnen met het draaien van de tomaten planten in de kas, later op de dag nog 2 video’s moeten kijken over hygiëne etc. en toen was om half 5 de dag alweer afgelopen. De bus stond alweer te wachten en bracht iedereen weer naar huis.
Het is hier gemiddeld 8 graden onder nul en er ligt een aardig pak sneeuw. Ook heb ik nog enkele foto’s toegevoegd.

  • 11 Februari 2014 - 01:52

    Bart:

    Mooi verhaal Biemans, leuke huisgenoten ook (die 2 oranje)

  • 11 Februari 2014 - 19:13

    Danny Verschueren:

    Hallo kerel mooie foto's.
    Ps iets tegen Pools busje?:) weet je ook hoe ik me voel haha

  • 11 Februari 2014 - 19:30

    Opa En Oma:

    Stefan fijn je eerste verslag met belangstelling gelezen.
    Ik denk al die mogelijkheid had ik vroeger ook moeten hebben.
    Wij wensen jou heel veel sucses geef je ogen goed de kost.
    Groetjes Opa en Oma.

  • 11 Februari 2014 - 22:33

    Alfred Christel Daan Isa Teun:

    Hoi Stefan,

    Leuk zo'n berichtje te lezen van je. Het zal wel ff wennen zijn, maar volgens ons ga je het daar wel maken! Succes, werk ze en tot je volgende bericht!
    Groetjes van ons allemaal!

  • 12 Februari 2014 - 17:16

    Toon Hoevenaaars:

    Hoi Stefan,
    Met extra aandacht je eerste verslag gelezen.
    Is het om deze tijd gewoon dat het sneeuwt ?
    Ben benieuwt naar de omgeving, grootse ruimte voor de tuinbouw bv. ?
    Leer ze en geniet.
    Toon.

  • 12 Februari 2014 - 19:50

    Opa Toon En Oma Bets :

    hallo stefan bedankt voor je reisverslag en de foto,s frank is net hier geweest en uitgelegd hoe het allemaal werkt om jouw te kunnen ontvangen maar het is gelukt groetjes aan je maatje werk ze en sucses groetjes van ons beiden uit boekel

  • 12 Februari 2014 - 20:59

    Frits Koolen:

    Hallo Stefan:
    Ik wist niet dat een hollandse jongen die in Amerika aan komt al meteen kan veranderen in een poolse jongen,
    Je zal het kostje van thuis wel een beetje gaan missen maar het is maar 10 weken duuuuuuuus sucses en maak er iets moois van.
    gegroet Frits

  • 13 Februari 2014 - 18:29

    Martien En Ria Van Den Brabd:

    Hallo Stefan.
    Mooi verhaal. Wij zien uit naar het vervolg.
    Toi toi,
    Martien en Ria van den Brand.

  • 17 Februari 2014 - 23:32

    PETER VAN HEES:

    HOY STEFAN,

    EEN DUIDELIJK VERSLAG.EEN HEEL FIJN EN LEERZAME STAGE TOEGEWENST.
    WIJ BLIJVEN JE MET BELANGSTELLING VOLGEN.!!
    WERK ZE,EN DOE HEEL VEEL NIEUWE INDRUKKEN OP.
    TOT WEER EENS.
    PETER EN RICK VAN HEES

  • 20 Februari 2014 - 19:07

    Sjef Van Zon:

    Hallo Stefan,
    Aardig om je 1e indrukken te vernemen. Ook de foto's zien er leuk uit. Ik twijfel er geen moment aan dat je het niet naar je zin zult hebben en houden. Succes met je opdracht. Profiteer van de sneeuw en ga met een SkiJet op stap nu er nog sneeuw ligt. Dat is dan een goede compensatie van het missen van de Carnaval in Boekel.
    Groet Sjef

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stefan

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1097
Totaal aantal bezoekers 5176

Voorgaande reizen:

07 Februari 2014 - 26 April 2014

Stage in Amerika

Landen bezocht: