Week 5, 6 en 7: Niagara Falls, Buffalo Sabres en L - Reisverslag uit Albion, Verenigde Staten van Stefan Biemans - WaarBenJij.nu Week 5, 6 en 7: Niagara Falls, Buffalo Sabres en L - Reisverslag uit Albion, Verenigde Staten van Stefan Biemans - WaarBenJij.nu

Week 5, 6 en 7: Niagara Falls, Buffalo Sabres en L

Door: Stefan Biemans

Blijf op de hoogte en volg Stefan

30 Maart 2014 | Verenigde Staten, Albion

Inmiddels al weer 7 weken in Amerika. Omdat het alweer 3 weken geleden is dat ik een verhaaltje geschreven had, leek het mij wel weer eens tijd om jullie op de hoogte te brengen. De afgelopen weken hebben we niet stil gezeten, dus genoeg gespreksstof om te vermelden.

Als eerste zullen we maar eens beginnen over het weer hier op het moment. De afgelopen week eindelijk geen sneeuw meer gehad en de temperatuur was zelfs rond de 12 graden geweest. Maar zoals Mario ons meerdere malen verteld heeft kennen ze hier maar 2 seizoenen, zomer en winter. En de winter is nog niet voorbij. Geen wonder dat er vannacht dan ook weer een aardige pak sneeuw van 15 tot 20 cm is gevallen.

Drie weken geleden hebben we een bezoek gebracht aan de Niagara Falls aan de Canadese kant. Want vanuit daar zijn de watervallen het beste te zien, hebben ze ons verteld. En hier hadden ze inderdaad gelijk in. Het was prachtig om het geweld van de watervallen te zien. Nadat we de watervallen bezocht hadden zijn we naar een ijshockey wedstrijd wezen kijken van de Buffalo Sabres. IJshockey is hier in de omgeving een best grote sport dus vonden wij dat we dit toch een keer meegemaakt moesten hebben. De wedstrijd was zeker de moeite waard, alleen wisten we niet wat de spelregels waren. Maar 2 teams, 2 goals kan niet heel moeilijk zijn. Uiteindelijk hadden ze met 2-0 verloren.

Twee weken geleden zijn we op vrijdag naar de andere 2 locaties van het bedrijf geweest samen met Mario en John. John is de mede-eigenaar die in België woont en daar ook een bedrijf heeft. Eens in de zoveel tijd komt hij kijken hoe het gewas erbij staat. ’s Morgens vroeg vertrokken want de rit naar Pennsylvania bedraagt zo’n 4 uur. Onderweg hebben we kunnen genieten van het prachtige uitzicht en het landschap. Aangekomen in Pennsylvania hebben we wat rond gekeken op het bedrijf en na ongeveer 1,5 uur daar te zijn geweest zijn we weer terug gereden. Moet je je voorstellen dat je even op en neer naar Parijs rijdt voor een bakje koffie. Hier heel normaal.

Gisteren zijn we op aanraden van Mario naar het Letchworth State Park geweest. Hier zijn 3 watervallen, ongeveer hetzelfde als Niagara Falls alleen veel minder toeristisch en veel meer natuur er om heen, zie foto’s. Bij de eerste waterval bevindt zich ook de Portage Bridge. Een brug waarover een trein rijdt. Mario vertelde ons dat hij daar enkele jaren geleden midden op had gestaan met zijn kinderen. Dus wij wouden dat ook wel even doen. Er komt gemiddeld 1 keer per dag een trein overheen gereden. Dus wij stonden te wachten om de brug op te gaan. Zeg ik tegen Rick volgens mij komt er een trein aan. Dus hadden we de trein eerst maar even laten passeren en zijn we daarna midden op de brug gaan staan(zie foto’s). Door het hele park loopt een weg van 20 mijl lang. Wij hebben maar een stukje kunnen zien omdat we rond 4 uur verzocht werden het park te verlaten want ze gingen de wegen afsluiten in verband met de verwachte sneeuwval.

Als laatste zal ik nog wat vertellen over de vorderingen van mijn opdracht. Deze zijn heel goed. Afgelopen week 2 uur op Skype gesproken met de stagedocent om het een en ander door te spreken. Hij was tevreden over de vorderingen. De resterende 3 weken zal er nog wel veel moeten gebeuren maar ik verwacht dat dat wel goed gaat komen.

Het volgende weekend gaan we naar Boston toe, samen met 1 andere stagiair. Het schijnt een mooie stad te zijn om te bezichtigen. Ook gaan we nog twee komkommertelers in Canada bezoeken. De voorlichter van de biologie vroeg ons of we dat interessant zouden vinden, en hier zeggen we natuurlijk geen nee tegen.

Ik hoop dat ik jullie weer een beetje op de hoogte heb kunnen brengen van mijn avonturen hier.

Houdoe!!

• 30 Maart 2014 - 20:02

Toon Hoevenaars:

Hallo Stefan,
    Dank je wel voor je interessant reisverslag, we hebben er van genoten.
    Hier is het echt voorjaar, met ontluikende bloemen en een lekker lente zonnetje.
    En hier geen ijswedstrijden, maar gewoon voetbal, helaas verloor PSV gisterenavond .

Groetjes van uit een zonnig,actief en gastvrij Boekel van Toon H

• 30 Maart 2014 - 20:03

Ger-Jan En Trudy Van Den Boogaard:

Stefan, weer een mooi reisverslag hoor! Altijd leuk om te lezen wat je zoal doet.
    Ook leuk dat je dingen daar gaat bezichtigen want je gaat niet zomaar daar naartoe. Ook niet voor een kopje koffie.....Trouwens ook leuke foto's. Nog veel plezier de komende 3 weken daar en tot horens.
    Ger-Jan en Trudy

• 30 Maart 2014 - 20:16

Rick Oomen:

Dankjewel voor je verhaal Stefan, helemaal geweldig dat je dit allemaal meemaakt.
    Fijn om weer op de hoogte te zijn. Leuke foto's ook!
    Geniet er nog maar van.

Groetjes, Rick

• 30 Maart 2014 - 20:44

Jan Leenders:

Prachtig om mee te maken. Leuk je reisverslagen te lezen!
    Volgens mij heb ik die spoorbrug onlangs op tv gezien in het programma "Rail Away".
    Nog veel succes en plezier daar en tot 27 april(kofferbakverkoop).

Gildegroeten uit een warm( meer dan 20gr) Boekel; Jan Leenders

• 30 Maart 2014 - 23:46

Opa Toon En Oma Bets :

hallo stefan bedankt voor je reisverslag fijn dat je dat allemaal mag onder nemen naast je werk hier is alles nog op het oude ik weet niet waneer je wilt bellen als ik jarig ben maar ik doe mijn verjaardag zaterdag niet omdat tante joke een zus van opa dan 40 jaar getrouwd is .en het die dag dan ook viert het feest begint om 5 uur en hoe laat we thuis zijn weten wij niet het is altijd goed ik denk dat ik er mee ga stopen en ons bed op ga zoeken groetjes van ons beiden nog veel plezier en succes en geniet er nog van .

• 31 Maart 2014 - 09:03

Peter & Janet:

Ha Peterzoon, goed om te horen dat je het zo fijn hebt, je hebt ook een hele leuke schrijfstijl. Heel goed dat je zoveel dingen gezien hebt, je komt niet elke dag in Amerika en er is tenslotte nog meer dan werken en ik heb op de facebook gezien dat je ook regelmatig getagd wordt tijdens gezellige feestjes lijkt het, dus dat zit ook wel goed. Geniet nog van de laatste 3 weken en van je rondreis en tot gauw!
    Groeten ome Peter en tante Janet

• 31 Maart 2014 - 09:24

Jos Huijben:

Hallo Stefan,
    Jouw verslagen zijn leuk geschreven en lezen erg fijn . Talent laat zich niet verlochenen.
    Nog een paar weekjes er tegenaan en dan kun je dit hoofdstuk uit je studietijd afsluiten.
    Succes met de afsluiting en geniet er nog van.
    Groeten ,
    Corrie en Jos Huijben.

• 31 Maart 2014 - 22:16

Opa En Oma:

Stefan eigenlijk schaam ik mij dat ik jouw mooie verhaal nu pas gelezen heb.
    Want ik heb zo dikwijls gekeken of er nieuws van jouw was en nu de laatste paar dagen niet.
    Ik ben wel een beetje trots dat je zo/n mooie steil van schrijven hebt.
    Fijn dat je het goed maakt en dat je naast werk ook heel veel van de omgeving ziet.
    We tellen de weken af om je weer te zien en over alles te kunnen praten.
    Hele mooie foto.s doe iedereen de groeten en tot de volgende brief.
    Groetjes Opa en Oma.

• 01 April 2014 - 18:49

Wiljan & Anita:

Hallo Stefan,
    Klinkt allemaal fantastisch en zo te lezen kun je straks je kleren beter in Amerika laten want je koffer zit bomvol met leuke herinneringen en indrukken. Goed bezig.
    Geniet er nog van en succes met je stage opdracht.
    Groetjes
    Ome Wiljan en tante Anita.

• 03 April 2014 - 22:28

Alfred, Christel En Kids:

Hoi Stefan,

Wij vinden het leuk je verhalen te lezen. Fijn dat het zo goed met je gaat, en dat je naast je stagewerk daar ook vanalles gaat bezoeken. En met die foto's krijgen wij er ook nog beeld bij, dat is helemaal leuk.
    We zijn erg benieuwd naar je verhalen en zijn al een beetje begonnen met aftellen.
    Veel liefs uit Boekel.

• 19 April 2014 - 19:18

Alfred, Christel, Daan, Isa, Teun:

Hoi Stefan,

Heb je je stageperiode al afgesloten? We hopen dat alles naar verwachting is gegaan en dat je er veel van opgestoken hebt. We wensen je nog een hele fijne week toe in the States. Maak er nog iets van, geniet ervan. Groetjes en tot gauw.